Washi love, take 2

Šarenilo uvek diže energiju, izaziva pozitivne emocije i evocira prijatne uspomene. Jednostavnost je nekad dovoljna da najkompleksnije reši neki problem. Malo je nekad potrebno da dobiješ puno.

Sa ovim ličnim krilaticama u glavi, ponovo sam se poigrala mojim washijima i napravila dva mini projekta. Prvi se tiče mog novog telefona. Volim kada kod smart telefona osetim koliko su tanki u rukama. A sa druge strane, maska mora da se stavi da bi ga zaštitila. Odlučila sam da barem delimično rešim taj problem, pa sam polovinu telefona izlepila ovako: 

////////////

The colourfulness always lifts up your energy, it evokes positive emotions and pleasant memories. The simplicity is sometimes enough to give the most complex solution to a problem. A little is sometimes enough to get a lot.

With these quotations of mine in the head, I played with a washi again and made two small projects. First one concerns my new phone. I love the feeling of thin smart phone in your hands. On the other side, you have to have a phone case to protect it. I decided to at least partly solve this problem, so I washi-ed it a bit:


Na Internetu sam videla da su ga lakirali akrilnim lakom da bi zaštitili i učvrstili washi, ali mi nije bilo jasno kako su u tome uspeli. Ja sam pokušala, ali mi se lak razmazivao i klizio. Dosetila sam se bezbojnog laka za nokte, pa sam na kraju zaštitini sloj stavila zahvaljujući njemu.

////

On the Internet I have read that you should cover it with the acrylic polish, to protect it and fix it better, but honestly, I don`t understand how they did it. I tried, but it didn`t want to stick, and it smeared. I remember having a colorless nail polish, so I covered it with that polish. And it worked well!


Imala sam i jednu staru providnu kutijicu u koju sam stavila deo svojih začina. I na nju sam zalepila malo washija, i preko zavezala konac koji mi je ostao od juta stolnjaka. Mislim da je nešto slično u kuhinji radila i Iv ili tako neko. Ne mogu tačno da se setim, pa ćete mi oprostiti ako se pronađete u ovoj ideji.

//////

I had one old plastic box in which I keep a part of my spices in the kitchen. I washi-ed that box also, and tied a jute rope that I have left from my jute tablecloths. I think that something similar  Iv did, or someone similar, but I`m not sure exactly. So please forgive me if you find yourself in this idea.


A evo nekih originalnih ideja sa Interneta o tome kako washi iskoristiti u dekoraciji stana: ////// And here are some original ideas I have found on the Interent of how to decorate your apartment with washi:








Labels: , , , , , ,