Klub ljubitelja bundeve ///// Pumpkin lovers club

*Scroll down for English version

Da li ste i vi ljubitelj ove voćke/povrćke? Ako ne u kuhinji, onda barem u grickanju njenih semenki. Ili u rezbarenju i pravljenju strašnih skulptura za Noć veštica. Ovaj plod toliko toga nudi. 

A ja sam mu nekako dugo odolevala. Semenke sam oduvek volela, ali kulinarske specijalitete sam iz nekog razloga dugo izbegavala. Sećam se mamine ili bakine tužne face kada negativno odgovorim na njihovo pitanje "nećeš da probaš moju dulečnicu?" (kod mame je to bila: bundevara). Mama je često volela da ispeče kriške bundeve, pa ih prelije cimetom i medom. Cela kuća je mirisala, i cela ideja o ovom jednostavnom specijalietu je delovala privlačno, pa sam na kraju odlučila da ga probam. I, nije mi se nešto svidelo... Jednostavno, utisak mi je bio: "ništa posebno".

A onda sam kod mame probala čorbu od bundeve. Gustu, sa krompirom i majčinom dušicom. Kaže mama "majčina dušica odlično ide sa bundevom". I zaista je bilo tako! Čorba me je oduševila. Pa sam onda probala sličnu čorbicu u restoranu, serviranu sve u pravoj bundevi umesto u činiji. E tek od tog ugođaja sam zanemela!

A najlepša je naravno bila čorbica od bundeve koju sam ja prvi put spremala u svojoj kuhinji. Pa onda još jednom, pa još jednom... Sva od prirodnih sastojaka. Okrepljujuća. Pravi raj za hladne zimske dane. Pa sam jednom prilikom uz nju prepekla mamin hleb od spelte, i na onako još vruću parčad mazala maslac. Pa posolila... I ručak je bio potpun!


Potrebno je:

parče bundeve (veličine otprilike kao parče u celofanu što se već isečeno nudi u prodavnicama)
2 krompira
pola crnog luka 
maslinovo ulje
majčina dušica
so/biber

Bundeva i krompir se iseku na sitne komade. Iseckan luk se pre toga proprži na maslinovom ulju, pa se dodaju krompir i bundeva. Ja odmah stavim malo majčine dušice, da se krčka sa povrćem. Naliti vode, toliko da prekrije povrće. Kada se obari, samleti u multipraktiku. Vratiti u preostalu vodu, i doliti još, u zavisnosti koliko gustu čorbicu želite. Dodati majčinu dušicu, so i biber. Kada se svi sastojci lepo spoje, vaša čorbica je gotova!

Da, znam. Jako je teško skuvati ovaj specijalitet. Ali, polako. Možete vi to!

PS- I, da li bundevu svrstavate u voće ili povrće?

English version

Are you also a lover of this fruit/vegetable? If not in the kitchen, then at least in eating its seeds. Or its calving for Halloween. This product offers so much.

Yet somehow I was resisting it for so long. I liked its seed from a long time ago, but its culinary possibilities i was avoiding for some reason. I still remember vividly mom`s or grandma`s sad face when I say No to their question "will you eat my pumpkin pie?". Mom also used to bake the slices of pumpkin, and then to sprinkle honey and cinnamon over it. The whole house was filled with that pleasant smell, so in the end I had to try it. And, I didn`t like it much... Simply, my reaction was "so and so"...

And then one day I tried mom`s pumpkin soup. With potatoes and thyme. Mom said "thyme goes excellently with pumpkin". And it really was like that. I was delighted with the soup. And then I tried a similar one in the restaurant. They served it in a real pumpkin instead of a bowl. Man, what a sight that was!

And the most beautiful soup of course was my own, which I made in my kitchen. And then once more, and once more.. It was all of natural ingredients. Refreshing. Real heavenly delight for cold winter days. And then once I add baked spelt bread from my mom to that pumpkin lunch, on whose hot slices I spreaded butter. And then salted it... And the lunch was complete!

You`ll need:

slice of pumpkin
2 potatoes
half of onion
olive oil
thyme
salt/pepper

Slice up a pumpkin and potatoes. Fry onion in olive oil, and then add potatoes and pumpkin to it. Add small amount of thyme. Pour water to cover the vegetables. When it`s boiled, mix it in blender. Put it back into the water, and add a bit more, according to taste. Add thyme, salt and pepper. When all the ingredients mix well, your soup is ready.

Yes, I know. It`s very hard to make this speciality. But, easily, you can do it.

PS - Do you consider pumpkin a fruit or a vegetable?

Labels: , , , , ,