DIY: zidni ram za slike od metalnog ofingera ///// DIY: metal clothes hanger into picture hanger

*Scroll down for English version

U toku mi je razmeštanje i premeštanje sobe (čitaj: uklanjanje ovo "malo" garderobe koje imam zarad novih komada nameštaja). Uskoro se tu useljava jedan mali anđeo koje će imati prioritet, te je sve podređeno njemu. Pa čak i moja garderoba, prikupljana godinama.

LM, po prvi put sam imala višak ofingera. Jedan metalni se nekako izdvojio i stalno se motao tu oko mojih nogu:


Obzirom da sam u tim trenucima pravila i novu zidnu galeriju (o tome više u nekom o narednih postova), palo mi je na pamet da ga mogu iskoristiti kao neku vrstu rama ili držača za slike. Presekla sam ga u donjem delu, i poigrala se njegovim raznim novim oblicima. Ovaj mi se nekako najviše uklapao u galeriju.


Zakačila sam dve "fotke" na njega i držala ga tako danima na zidu.


No, nešto mi je tu falilo. Obratila sam se svojoj staroj ljubavi - juta konopcu, i setila se da ofinger mogu njime obaviti. Taman će ići iz ovaj drveni ram sa leve strane. Oblepila sam ga lepljivom trakom i samo motala konopac oko njega. Kod Kineza sam kupila ove slatke drvene štipaljkice i samo zakačila željene "slike". Ovo je finalno rešenje. Meni se mnogo više sviđa!


English version

I`m in the middle of redecorating and rearranging of the room (read: taking out this "little" wardrobe I have because of some new pieces of furniture). One small angel is soon to be moved into this room with us, who will have the priority and everything will be subordinated to him. Even my wardrobe, which I have collected for years.

Anyway, for the first time I was in the situation to have some extra hangers. One metal hanger somehow dissociated from the others, and it was near my legs and eyes for a while.

Since at time i was also making new wall gallery (more about it in some of the following posts), it crossed my mind to use it as some kind of wall picture frame/hanger. I cut it in its lower part and played a bit with various shapes. This one fit the best with my wall gallery.

I hang two "photos" on it and I left it like that for a few days. However, something just didn`t feel right. I reached for my old love - jute rope and decided to do something with it it again. I glued the hanger with duck tape and just rolled the jute around it. I clipped the "photos" with these cute wooden clips which I bought in the Chinese store, and I got this final result. I like it more, and it goes better with that wooden picture frame next to it.

Labels: , , , , ,