Recept: polpete od povrća (in Serbian)

Pre neki dan sam, dok sam sa mužem i sinom išla na pijacu, uvatila sebe kako razmišljam "Bože, šta bih dala da imam bar 1h vremena da nešto lepo skuvam!". Zašto čovek uvek želi ono što nema!? Nekad je to dobro, jer te tera da tražiš nove izazove, a nekad je u pitanju jednostavna kuknjava koja te udaljava od onoga "iskoristi dan" ili "uživaj u malim stvarima".

Dok sam imala puno slobodnog vremena ponekad me je mrzelo da kuvam. "Toliko toga boljeg mogu sad raditi, a ja još da kuvam!". A sad mi je kuvanje toneštobolje.

Elem, dok sam imala tog viška slobodnog vremena, neretko se dešavalo i da nametnem sebi da baš kuvanje bude toneštobolje, te da maksimalno iskoristim taj dan. Jednom mi je tako palo na pamet sa iskoristim ostatke povrća koje sam imala u frižideru, i da na brzinu napravim jedan lagan ručak, koji je bio odlično rešenje za taj zakasneli sunčan letnji dan. Tako su nastale ove polpete od povrća, uz domaću tzatziki salatu.


Ovo neće biti klasična prezentacija recepta jer je prošlo dosta vremena i zaboravila sam tačne mere koje sam stavljala. Zbog toga ću stavljati "otprilike" mere, a vama i vašoj kreativnosti prepuštam na volju da kombinujete svoje omiljene sastojke u količinama po ukusu. 


Potrebno je:

Za polpete
1 šolja brašna
1 zelena paprika
1 manji crni luk
1 šargaraepa
100g graška
100 kukuruza šećerca
voda
so
aleva paprika

Za tzatziki salatu
1 krastavac
1 grčki jogurt
mirođija
origano
so

Propržiti sitno iseckan luk, pa mu dodati iseckanu papriku i šargarepu. U međuvremenu obariti grašak i kukuruz. Sve zajedno samleti pa pomešati sa brašnom. Dodati so i mlevenu papriku, i vode dok se ne dobije gusta masa. Po potrebi dodati još brašna. Ne bi trebalo da se lepi za prste, kako biste mogli da pravite lepe polpete. Samleti semenke po izboru (ja sam samlela seme golice i suncokreta, i pomešala ih sa susamom). Kako bi ručak bio što zdraviji koristila sam speltino brašno, a polpete sam pekla u rerni umesto da ih pržim.

Za salatu oguliti krastavac, pa ga očistiti od semenki. Sitno ga iseckati. Pomešati sa grčkim jogurtom. Ja od začina dodam malo soli, mirođije i origana. Neko stavlja i peršun, ili neki drugi začin po izboru. Po ukusu dodati limun.


Labels: , , , , , , ,