Recipe: WAKE ME UP smoothie

* English version

Obzirom da je decembar bio mesec đakonija i gurmanluka, januar bi polako trebalo da nas uvodi u nedelje detoxa i zdravije ishrane. Kažem "trebalo bi", jer i dalje nije lako odoleti svim slavskim trpezama.

Meni je nekako najbrže i najlakše sa zdravijom ishranom krenuti od samog jutra, i to sa smoothijem. Pravim ih već neko vreme, i kombinujem sa različitim namirnicama. Najzdraviji su zeleni smoothiji, jer u sebi sadrže puno zdravih sastojaka, koji pored svoje korisnosti organizmu daju i potrebnu snagu, te posle njih satima ne morate ništa jesti. Puno o njima sam naučila na ovom sajtu. Od najboljih razmera sastojaka u jednom smoothieju, pa do različitih recepata. Ako ste kadri, možete se priključiti i njihovom "30 days challenge"-u i zaista detoksirati i pročistiti svoj organizam. 

O klasičnim smoothie-jima, bez nužnog spanaća, kelja i ostalih zeleniša, puno možete pročitati i kod Milice Na tanjiru

Elem, ovo je moja trenutno najomiljenija kombinacija. Nazvala sam ga Wake me up smoothie, jer u sebi sadrži sasvim dovoljno sastojaka da vas razbudi i održi aktivnim nekoliko sati.


Od zamrznutih malina da vas osveže, preko badema i ovsenih pahuljica koje će vas lepo zasititi i dati energiju za naredne sate.


Za jedan smoothie potrebno je:

šaka zamrznutih malina
1 kivi
šaka badema 
oko 4 kašike ovsenih pahuljica
150-200 ml biljnog mleka 
3 urme

Izvaditi koštice iz urmi. Sve sastojke pomešati u blenderu dok ne dobijete tečnu jednoličnu masu.

Urme stavljam u funkciji prirodnog zaslađivača, umesto šećera, meda i sl. Ako nemate maline, stavite bilo koje drugo crveno voće. Ili mešavinu crvenog voća. Dobrih kombinacija ima Premia u Maxi-ju ili Tempu. 

Najčešće koristim sojino ili pirinčano mleko. Skoro sam pravila i sa heljdinim i bademovim mlekom. Bademovo mi se posebno svidelo, ali na žalost mom novčaniku nije :)

Najčešći sastojak smoothie-ja, bananu, obožavam, jer mu daje slatkoću i nekako lepo poveže sve sastojke. Međutim, ja zbog bebe trenutno ne smem da je jedem, te je zato nisam stavila. Vi je slobodno dodajte, ili zamenite sa kivijem.



English version

Since December was the month of festive food, January could easily introduce us to weeks of detox and healthy eating. For me somehow it`s easiest to start healthy eating in the morning, with one good smoothie. I`ve been making them for a while now, combining different ingredients. The healthiest  ones are green smoothies, because of their healthy ingredients, which supply the organism with all the useful elements as well as with the strength, so you don`t have a need for eating hours ahead. A lot about them I`ve learned on this blog.

You can also learn a lot about regular smoothies on this blog (in Serbian).

This is my current favourite smoothie. I called him Wake me up smoothie, because it has enough ingredients to properly wake you up and to keep you active for a few hours at least.

For one smoothie you`ll need:

a handful of rasppberies
1 kiwi
a handful of almonds
cca 4 spoons of oats
150-200ml of herbal milk
3 datas

Mix all the ingredients in a blender, until you get a liquid. I use datas ad a natural sweetener, instead of sugar or honey.

If you don`t have raspberries, you can use any other kind of red fruit.

Labels: , , , , , , , , , ,