Recept: parfe sa jagodama, na srpski način

Pored jabuka, jagode su mi najlepše voće za kombinovati u dezertima. Sada kada im je sezona, muž ih bukvalno svaki dan kupuje na putevima direktno pored njiva gde se beru, i ja sam svaki dan u kuhinji, eksperimentišem sa njima. Toliko ideja, sa bukvalno bilo čime što imate u kuhinji. Od zdravih kaša i kombinovanja sa žitaricama, pa do dodavanja slatke pavlake i ostalih sličnih, malo nezdravijih sastojaka. O smoothijima neću ni da pričam.


Danas vam predstavljam jedan brzinski osvežavajući dezert, poznat u svetu kao parfait (parfe). Jagode ili neko drugo bobičasto voće kombinujete sa sirom, pavlakom, jogurtom, muslijem, keksom, orašastim plodovima. I to u čaši, ako nemate one poslastičarske posudice za njih. Pa se igrate i kombinovanjem sastojaka, ali i njihovim slojevitim ređanjem u posudi. 

Mi ovaj slatkiš zovemo i dezert u čaši. Mogućnosti je bezbroj. A ono na "srpski način" sam dodala iz prostog razloga što mi je u svim varijantama ovog dezerta baza bila nezaobilazni Plazma keks.


Potrebno je (za 4 čaše):

100g mlevene plazme
100-150 ml biljnog mleka
8 kašika domaće granole (radila sam po Milicinom receptu)
20 srednjih jagoda (+12 za dekoraciju)
100 ml slatke biljne pavlake/grčkog jogurta
tečna čokolada

Plazma keks pomešajte sa mlekom. Smesa treba da vam bude gusta, jer je baza ovog dezerta. Ređate prvo njega u čaše. Potom iseckajte jagode uzdužno na dva ili tri dela. Ređajte onda njih. Potom preko stavite po dve pune kašike granole. Onda ide mlečni deo. Na fotkama mi je umućena slatka pavlaka, ali još lepše je sa grčkim jogurtom. Kada njega stavljam, dodam mu malo žutog šećera. Odozgo kao ukras stavite po 2-3 jagode.

Ceo dezert prelijte tečnom čokoladom. Ako nemate kupovnu, uvek možete otopiti tamnu čokoladu za kuvanje. 

Ukoliko nemate domaću granolu, taj sloj možete izostaviti, a onda dodati seckane bademe ili lešnike u plazma sloj. Ja lično volim taj krckavi deo u ovom dezertu, i ne volim da mi izostane. Jednom prilikom sam iznad plazma sloja dodala i malo izlomljenog celog plazma keksa. Mogućnosti je bezbroj. Samo se poigrajte. I gotovi ste za svega par minuta.



Labels: , , , , ,