Recept za zdrav doručak: kinoa sa karamelizovanim jabukama i bademima

Opet ja, u epizodi Zdravi doručkovi. Danas na meniju: kinoa. (Ili kvinoa, ali meni ta verzija baš ružno zvuči.) Za ovu biljku kažu da je najzdravija žitarica na svetu. Opet kažu i da se ona samo ponaša kao žitarica, ali da je u stvari travasta biljka kao spanać ili blitva, ali hajde da mi ovde ipak nastavimo da je zovemo žitaricom. Jedan je od najvećih izvora proteina biljnog porekla. Takođe i minerala i masti. Inke su je nazivale majkom svih žitarica, a tretirali su je kao superhranu. Možda zato ona u našim supermarketima ima dosta višu cenu od većine drugih žitarica, ali, verujte mi, isplatiće vam se svaki dinar. Kod nas se uglavnom prodaje bela i crvena kinoa. Odlična je u kombinaciji sa povrćem, ali i u slatkim varijantama. 

Doručak koji ću vam predstaviti po nekima nije školski nutritivno vredan, jer mnogi kažu kako ne bi trebalo mešati mleko i žitarice. Iz razloga što mleko koči absorpciju gvožđa iz istih. No, kako nisam želela da svaki dan doručkujem pahuljice, a kinoa me je mamila sa police, otkrila sam da puno ljudi i nju kombinuju sa malo mleka, i da su takve verzije i više nego odlične. 


Kinoa sa ne mora prethodno potapati u vodi, ali je preporučljivo oprati je, kako bi se uklonio spoljašnji sloj zrna - saponin, koji joj služi za zaštitu od štetočina. Čak i ako to ne uradite neće vam ništa biti u smislu nekog trovanja, ali postoji šansa da tog dana imate smetnje u varenju.

U vodi se kinoa kuva u razmeri 1:2 - 1 šolja kinoe, dve šolje vode. A kada se skuva, utrostručiće svoju veličinu. Znači, dobićete tri šolje kuvane kinoe.


Potrebno vam je (za 2/3 porcije):
(original recepta)

pola šolje kinoe
šolja vode
1/4 šolje biljnog mleka
1 jabuka
šaka badema
kašičica margarina/putera  (ovo je nezdravija varijanta. Možete ga zamenitti npr. kokosovim uljem)
2 kašičice meda
pola kaišičice cimeta

Kinou oprati u vodi, pa je skuvati. Kuva se dok ne ispari sva voda. Pred služenje se samo viljuškom malo promeša. Dok se kinoa kuva oljuštiti jabuku i iseckati je na sitnije komade. Na ringli ugrejati margarin i dodati med. Na kratko propržiti jabuku, dok ne omekša i počne da pušta onaj njen neodoljivi miris. Dodati je kinoi, pa sipati mleko. (Druge dve fotografije sam slikala odmah po pravljenju, pa se mleko još uvek vidi. Posle nekoliko minuta, kinoa ga je skroz upila, pa je na dalje izgledala kao na prvoj slici.) Iseckati bademe i posuti po kaši. Dodati cimet.

Par puta sam pravila veće količine ovog recepta, i služila ga kao rashlađeni dezert. Držala sam ga u frižideru.


Labels: , , , , , , , , ,