Pljeskavice od prosa

Ovo je jedan od recepata koje sam pripremala još letos. Dok se imalo više vremena za eksperimentisanje u kuhinji. Fotografije leže u kompjuteru već nekoliko meseci i čekaju da budu objavljene. Zajedno sa receptom.

Proso je izuzetno zdrava žitarica, za koju preporučuju da se konzumira barem 1-2x nedeljno. Jedna je od retkih žitarica koje mogu da se kombinuju sa voćem (iako mnogi preporučuju da se ni to ne radi), a odlična je i u kombinaciji sa povrćem. Sitnog je zrna, tako da može da se koristi i u pitama, umesto brašna.


Ja sam proso, priznajem, najbolje upoznala kada sam sinu počela da uvodim čvrstu hranu, jer tu žitaricu posebno preporučuju u ishrani beba i dece. Mogućnosti su zaista razne.

Kod pljeskavica (burgera, ćufti - kako god ih nazvali) je dobro to što se brzo spremaju, a ukusom često podsećaju na mesne pljeskavice, pa se i "mesojedima" uglavnom svide. Primer je moj muž. Bitna razlika je što su zaista zdravije, a i osećaju u stomaku prijatnije.


Potrebno je (za 12 srednjih pljeskavica):

1/2 šolje prosa
1 crni luk
1 veliki čen belog luka
1 šargarepa
1 zelen
pola veze peršuna
2 kašike prepečenog susama
1 kašičica aleve paprike
so, biber

Proso skuvati u vodi, u razmeri 1:3. Dok se kuva pripremiti ostale sastojke. U secku samleti šargarepu, zelen i luk. Propržiti ih na maslinovom ulju. Pred kraj dodati izgnječen beli luk. Potom  u većoj činiji pomešati sa skuvanim prosom, susamom, peršunom i ostalim začinima. Ostaviti desetak minuta da se svi uksui spoje. Oblikovati ćufte i uvaljati ih u brašno. Ređati na pek papir u tepsiji. Ja ih prvo poređam i onda blago pritisnem da dobijem oblik pljeskavica. Peći na 180C dok ne porumene. Možete ih okrenuti da se obe strane lepo ispeku. Lepši i kompaktniji oblik imaju ako se prže na ulju, ali ja to baš i ne volim. 


Pljeskavice sam poslužila uz Mimin brokoli u finom sosu, koji sam posula prepečenim susamom.

Inače nemam naviku da pravim ovakve pljeskavice, i to moram pod hitno promeniti. Brzo se naprave a mogućnost kombinovanja je bezbroj. Međutim, znate ko ih često pravi? I ko ima bezbroj ideja za ovakav vid zamene za mesna jela? Moja sestra. Ako do sada niste čuli za nju, preporučujem vam da odmah trknete na njene Veganjamcije i uverite se kako je zaista malo potrebno da budete kreativni u kuhinji, i da sebi i svojoj porodici obezbedite zdrav a hranljiv obrok.

Labels: , , , , , , ,