Recept za zdrav čokoladni dezert sa jagodama

Čokolada? Zdravo? Ma, jel to moguće? Što da ne! Ako stavite malo kakaa (jer više nije ni potrebno, obzirom da njegovu jačinu), imate jedan usklađeni dezert koji vrlo lako može zadovoljiti vašu potrebu za čokoladom. A sastojci su provereni, bez veštačkih dodataka. Jer ste ga vi pravili.

I odmah da vam kažem - brzo se pravi. Glavni akter su pored kakaa i jagode. Opet! Žurila sam i sa ovim receptom, da imate prilike da ga isprobate, ukoliko vam se svidi. Dok traje sezona jagoda.


Od rucka mi je ostalo malo jecma, pa mi je na pamet palo da napravim i nesto slatko sa njim. Obicno ga mesam sa medom, jabukama i nekim orasastim plodovima, a ovaj put je iz frizidera mamilo voće koje je drugo po redu "omiljenosti za u dezerte" - jagode. Vrlo je jednostavan za napraviti, a krajnji rezultat je jedan lagan i preukusan slatkiš.

Potrebno je (za 3-4 porcije):

pola šolje ječma
šolja vode
2 kašikice kakaa
šaka usitnjenog oraha
20 jagoda srednje veličine
150 ml biljnog mleka
3 kašikice meda (ili agave sirupa)
malo cimeta
orasi i jagode za ukrašavanje


Ječam je potrebno potopiti noć pre (zbog fitinske kiseline koju sam ranije spominjala u receptu sa kinoom). Nakon toga ga isprati i staviti da se kuva. Za ovakve dezerte mnogi ga kuvaju odmah u mleku, ali ja više volim da ga prvo skuvam u vodi. Jer, treba mu baš dugo da se skuva. Oko pola h, možda i malo duže. Kuva se inače u razmeri 2:1, ali slobodno možete dodati i malo više tečnosti. Kada je sva voda isparila, odvojeno sam stavila mleko da se greje i odmah stavila proceđeni ječam u njega. Posle nekog vremena počelo je da se zgušnjava. Potom sam dodala agave sirup i kakao. (Ja uglavnom koristim med i agave sirup kao alternativu šećeru. I ako ga koristim, gledam da to bude žuti šećer. Vodite računa da je med 4x slađi od šećera, agave sirup nešto malo manje od toga, pa shodno tome dozirajte, ukoliko se odlučite za šećer u ovom dezertu.) Kad je došlo do željene gustine, sklonila sam sa vatre, dodala usitnnjen orah i iseckane jagode. Promešala i ostavila da se ohladi.

Bilo je odlično i sutradan. Za doručak! 


Labels: , , , , , , ,