Zdravi doručkovi: jutarnje Kaše

U više navrata sam pričala o svojoj ljubavi prema (manje više) zdravim doručkovima. Mislim da su oni jedan od razloga što sam vrlo brzo posle porođaja povratila svoju staru težinu. Dobro, tu su i dojenje, puno kretanja i nekakva moja predodređenost ka vitkoj liniji, ali o tome drugi put. Ovde smo sad da promovišemo značaj zdravog doručka. Na stranu linija, velika prednost ovakvog laganog početka dana je upravo u tom osećaju lakoće nakon sitosti, kao i u metabolizmu koji je pokrenut i koji radi, nasuprot danima koje započnem velikim burekom i čašom jogurta. Što sebi i dalje nekad priuštim, ali kao što rekoh, hajde da promovišemo zdrave doručkove.

Zdrav doručak može podrazumevati puno delicija, slatkih i slanih. Meni su u poslednje vreme postale omiljene upravo te slatke kombinacije, pre svega u vidu raznih kaša. Neke sam već spominjala ovdeovde i ovde. Kaše su meni idealno tlo za kreativnost kao i za parolu "snađi se" - kombinuj ono što imaš u kući. Ono što mi je uvek sastavni deo kaše pored žitarica su i: biljno mleko, neki orašast plod (volim da krcka) i voće. Tome dodajem začine, superhranu i ostale dodatke, u zavisnosti od toga šta mi se zatekne u kući: cimet, med, chia semenke, protein konoplje, laneno seme, kikiriki puter, kakao, i sl. Kada kašu pravim sa pahuljicama, koristim uvek ovsene pahuljice. Odmah ovde da se razumemo, nazvala sam ih zdravim doručkovima zbog svakog pojedinačnog sastojka koji je zdrav, zbog odsustva emulgatora, veštačkih boja. Kada je u pitanju njihova kombinacija onda možda i nisu sve ove kaše najzdravije opcije, jer stručnjaci preporučuju da se voće ni sa čim ne meša, već da se isključivo samo jede. Osim banane i suvog voća. Ja obožavam da voće mešam sa žitaricama, tako da to  još nisam isključila iz svoje ishrane.

Kaše pravim gotovo svakodnevno, ili ih zamenim nekim zelenim smoothijem, o čemu će biti poseban post. Slikane su uglavnom telefonom, tako da se izvinjavam na kvalitetu fotografija.

1. Čoko bomba

Predloge krećem definitivno sa najsitijom kašom. Jednom pravom bombom. Prvo sam u blenderu izmiksala: 3 lista blitve, jednu bananu, 4 veće jagode, 2 urme, 1 šolju ovsenog mleka, 1 kašiku kikiriki putera i 1,5 kašiku kakaa. Od toga sam praktično dobila smoothie. Potom sam u njega sipala ovsene pahuljice (po ukusu) i 1 kašiku chia semenki, da dodatno zgusnu kašu. A i da joj daju "superfood" touch. Posle nekih 20ak minuta sam je servirala sa komadićima banane i seckanim bademom. Preukuuuusnooo. I baš zasitno.


2. Basic ovsena kaša


Ovo je moja osnovna ovsena kaša. Pravim je kad nemam nikakvog voća u kući. Niti posebnih dodataka. Osnovni sastojci su: ovsene pahuljice, biljno mleko, voda, med, kandirane brusnice i bademi. Na ringli ugrejem nekih 6-7 kafenih kašikica ovsenih pahuljica, u 100 ml vode pomešanih sa 100 ml mleka. Kad kaša počne da se zgušćava, dodam kandirane brusnice i kašikicu meda. Serviram sa seckanim bademima. Na slici sam kašu servirala i sa homemade granolom, pravljenom po Milicinom receptu.



3. Ovsena kaša sa bananom i jagodama

Ovu kašu pravim kada imam pomenuto voće u kući. Postupak je isti kao prethodno opisana ovsena kaša, samo bez brusnica, a služena je sa svežim jagodama i bananama i posuta seckanim bademima i mlevenim lanenim semenom. Pravim je i samo sa jabukama, najčešće preko zime. 

Druga varijanta je da uveče pomešate ovsene pahuljice sa chia semenkama i mlekom, prelijete preko iseckanih jagoda i stavite u frižider. Ujutru dobijate gotovu zgusnutu kašu, kojoj onda dodajete topinge po želji.


4. Sirova heljdina kaša

Šta sve možete sa heljdom? Pa još sirovom? Da li i ta kaša ima onaj jak heljdin ukus? Odgovore ćete pronaći ako pripremite ovu brzu kašu. I verujte mi, oduševićete se. Preovladava ukus banane, ili bobičastog sitnog voća sa kojim poslužite, a heljda da neki orašast ukus celoj kombinaciji. Da ne znate, nikad ne biste rekli da je osnovni sastojak kaše - baš heljda. Recept za kašu možete pronaći na ovom blogu. Umesto nara, na slici sam kašu služila sa gore pomenutom granolom sa kandiranim brusnicama.


5. Smoothie bowl kaša

Ovo je u prinicpu gušći smoothie, kom sam dodala ovsene pahuljice i servirala ga kao kašu. U blenderu sam izmiksala šolju kokosovog mleka, 1 bananu, 4 jagode i 3 lista blitve. Potom sam dodala ovsene pahuljice i 2 kašikice mlevenog lanenog semena. Servirala sam sa komadićima banane, chia semenkama, pšeničnim klicama i kokosovim listićima.


6. Svedena ovsena kaša sa začinima

Ovo je možda najsvedenija ovsena kaša, a ukus joj je jedan od bogatijih. U pitanju je overnight ovsena kaša - kaša koju pripremite uveče, i gotova vas čeka čim ustanete. Samo se ovsene pahuljice pomešaju sa mlekom, cimetom, vanilom i muskatnim oraščićem. Umesto predloženih grožđica ja sam koristila (moje omiljene) brusnice. I servirala ih sa bademima, za redovnu dozu jutarnje krckavosti. Pravljeno po receptu sa ovog bloga.



Labels: , , , , , , , , ,